Η έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε είχε ως στόχο το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός πρωτότυπου ηλεκτρονικού εργαλείου, το οποίο θα ενσωματώνει τεχνικές των Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) για την αξιολόγηση των παιδιών σχολικής ηλικίας με δυσκολίες στα Μαθηματικά.
Με την ολοκλήρωση του το ηλεκτρονικό εργαλείο θα σχεδιάζει και θα προτείνει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης, βασισμένο στο γνωστικό προφίλ, τις δεξιότητες και τα ελλείμματα του χρήστη. Προκειμένου να σχεδιαστεί αυτό το εργαλείο αξιολόγησης με βάση τις ΤΠΕ, βασιστήκαμε σε στοιχεία τα οποία ενσωματώνονται στα υπάρχοντα ηλεκτρονικά εργαλεία αξιολόγησης, καθώς και στα χαρακτηριστικά και τις παραμέτρους που σχετίζονται με τα αίτια των μαθησιακών διαταραχών στα Μαθηματικά, όπως είναι η νευροψυχολογική βάση της μαθηματικής γνώσης, τα ελλείμματα στη μνήμη εργασίας, την ελλειμματική προσοχή και η επίδραση του άγχους στα Μαθηματικά. Αυτό το καινοτόμο ηλεκτρονικό εργαλείο αξιολόγησης θα μπορούσε να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς οργανισμούς, κέντρα διάγνωσης και αξιολόγησης, εκπαιδευτικά ιδρύματα με προσανατολισμό στις μαθησιακές διαταραχές και κυβερνητικούς φορείς.
Επιμέρους Στόχοι:
- Η διερεύνηση των κύριων χαρακτηριστικών καθώς και των αιτιολογικών παραγόντων των δυσκολιών στα Μαθηματικά με έμφαση στα ελλείμματα της μνήμης εργασίας, στο άγχος των μαθηματικών, στη γενετική βάση και στις νευροψυχολογικές παραμέτρους των δυσκολιών.
- Η διεξαγωγή συστηματικής έρευνας η οποία θα διερευνά τη συμβολή των εκπαιδευτικών εργαλείων που βασίζονται στις ΤΠΕ στην αξιολόγηση και παρέμβαση στις αριθμητικές δεξιότητες των παιδιών με δυσκολίες στα Μαθηματικά.
- Η καταγραφή των νέων τάσεων της αγοράς σε εκπαιδευτικά εργαλεία που βασίζονται σε ΤΠΕ (εργαλεία Η/Υ, διαδικτυακά εργαλεία, εργαλεία εφαρμογών κινητής, ευφυή συστήματα διδασκαλίας) καθώς και τα συγκεκριμένα συστατικά τα οποία ενσωματώνουν τα εργαλεία αυτά και τα καθιστούν πιο αποτελεσματικά και εύχρηστα από τα παραδοσιακά εργαλεία.
Δράσεις:
Οι επιμέρους στόχοι πρόκειται να υλοποιηθούν μέσω των παρακάτω δράσεων:
- Έρευνα για τον αντίκτυπο των ΤΠΕ και των κοινωνικών δικτύων στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη ηλεκτρονικών εργαλείων για την αξιολόγηση και παρέμβαση σε παιδιά με δυσκολίες στα Μαθηματικά.
- Έρευνα για την διερεύνηση των συνιστωσών εκείνων που καθιστούν αξιόπιστη την αξιολόγηση των αριθμητικών και γνωστικών δεξιοτήτων των παιδιών με δυσκολίες στα Μαθηματικά με χρήση ηλεκτρονικών εργαλείων.
- Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός εργαλείου που θα βασίζεται στις ΤΠΕ για την αξιολόγηση στις δυσκολίες στα Μαθηματικά, με βάση τα χαρακτηριστικά και την αιτιολογική βάση της διαταραχής, τις νευροψυχολογικές πτυχές και τα συνιστώμενα χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρονικού εργαλείου.
- Στάθμιση του εργαλείου αξιολόγησης στα ελληνικά δεδομένα.
Δημοσιεύσεις
Assessment_of_Mathematics_Difficulties_for_Second & Third Graders